In januari 2012 werd de nieuwe website van touringcarbedrijf Ahrens Travel uit Hilversum door Nuances online gebracht. Na een ontwikkeltraject van zo’n 1½ maand was het ontwerp gereed en kon het bedrijf de frisse en gemoderniseerde website aan haar klanten presenteren. De reacties waren zeer positief, met name door het gebruik van beeldmateriaal en de dynamische aspecten van de website, zoals nieuwsberichten, een fotoalbum en de uitgebreide ‘Veelgestelde vragen’. Uiteraard is het belangrijkste kenmerk van de website de presentatie van de luxe 5* touringcar.
Ahrens Travel benaderde Nuances halverwege november 2011 met het verzoek een offerte uit te brengen voor het ontwerp van een nieuwe website. De belangrijkste criteria waren het gebruik maken van een CMS (voorkeur: WordPress), mogelijkheid tot zelf beheren van de vindbaarheid van de website (SEO) en uiteraard het moderniseren van de bestaande stijl. Een en ander diende samen te komen in een vormgeving die goed kon concurreren met concurrenten uit de (nabije) omgeving.
In samenspraak met de klant kozen wij voor een ontwerp waarin beeldmateriaal een belangrijke rol speelt. Immers, de eerste indruk die een potentiële klant krijgt is vaak bepalend voor het verdere klikgedrag op de website. Op de site is de luxe touringcar prominent te zien, inclusief afwisselende detailfoto’s van het interieur. Dit alles maakt dat de bezoeker snel een goede visuele indruk krijgt van de mogelijkheden die de uiterst luxe 5* touringcar biedt.
Aanvullend op het ontwerp van de website heeft Nuances ook het bestaande logo van Ahrens Travel gedigitaliseerd, zodat het nu in alle uitingen kan worden ingezet. Denk hierbij aan e-mail opmaak, drukwerk en uiteraard de website. Wij feliciteren Ahrens Travel met de nieuwe vormgeving van www.ahrenstravel.nl en hopen dat het veel nieuwe klanten zal opleveren!