Impact: groot

Sinds enkele jaren heeft Google de nieuwe toepassing ‘Google places’ in gebruik. In Nederland is deze lokale applicatie met name in 2010 steeds verder uitgerold. Google heeft het doel om de lokale vindhaarheid van met name bedrijven te optimaliseren. Waar de bedrijfsgegevens vandaan worden gehaald is niet geheel duidelijk, maar het vermoeden bestaat dat de Kamer van Koophandel leverancier is. Wij vertellen u graag hoe u optimaal gebruik kunt maken van Google places.

De kans is groot dat de gegevens van uw bedrijf al zijn opgenomen in Google places. Deze gegevens zijn automatisch overgenomen uit een landelijke database, dus het kan zijn dat ze verouderd zijn. Om uw gegevens aan te passen dient u eerst uw bedrijf in Google op te zoeken en vervolgens de link ‘Deze plaats bewerken’ te volgen. Zodra u bent ingelogd in uw Google account, kunt u de plaats claimen en vervolgens de gegevens aanpassen.

Het is uiteraard belangrijk om uw plaatspagina dusdanig in te richten, dat uw vindbaarheid hiermee wordt vergroot. Hieronder een aantal tips om optimaal gebruik te maken van Google places:

  • plaats alleen uw bedrijfsnaam in de titel (gebruik geen trefwoorden, dit wordt bestraft)
  • plaats in de beschrijving een wervende tekst waarin tevens belangrijke trefwoorden voorkomen
  • kies categorieën die goed bij uw bedrijf passen (indien u geen geschikte categorie vindt, maak dan eigen categorieën aan die de trefwoorden van uw bedrijf bevatten)
  • bepaal doelbewust uw servicegebied (hoe kleiner uw gebied, hoe gerichter de resultaten)
  • voeg een logo en fotomateriaal toe om hiermee uw bedrijf een gezicht te geven

Impact op vindbaarheid: groot
Hoeveelheid werk: gemiddeld

Wilt u de vindbaarheid van uw website vergroten, maar heeft u er de tijd of kennis niet voor? Overweeg eens om het uit handen te geven: minder zorgen met gegarandeerd resultaat!

Meer informatie? Controleer hieronder direct de plaatsvermelding van uw bedrijf in Google maps:
Bedrijfsnaam spatie plaatsnaam:
Rate this post