Een van de mooiste klassieke zeilschepen in Nederland, de 3 mast schoener ‘Nil Desperandum’, heeft sinds kort een volledig vernieuwde en moderne website. Nuances werkte de afgelopen weken nauw samen met schipper/eigenaar Ab van Hasselt aan een volledig nieuw website concept, waarbij ontwerp, vindbaarheid en social media volledig in elkaar opgaan.
De oorspronkelijke website van de Nil Desperandum stamde uit 2005 en was nodig toe aan een opfrisbeurt. Naast een nieuw ontwerp wilde de schipper ook graag een slag slaan in de wereld van social media om hiermee een grotere doelgroep te bereiken. Aldus werd een concept uitgewerkt waarin de website direct en indirect linkt met Facebook, Twitter, Flickr, YouTube en Zoover. Daarnaast was een belangrijke eis dat de website in 3 verschillende talen beschikbaar zou zijn, uitgerust met een CMS en deze uiteraard ook goed vindbaar moest zijn.
Alle eisen werden uiteindelijk samengebracht in een nieuw en transparant ontwerp, waarbij fotomateriaal een veel grotere nadruk heeft gekregen ten opzichte van de oude website. De gedachtegang hierbij is eenvoudig: de sfeer van het zeilschip moet zeer snel herkenbaar/voelbaar zijn. Beleving wordt steeds belangrijker, dus heeft tekst een ondergeschikte rol gekregen. Prominent op elke pagina aanwezig: groot beeldmateriaal, twitter-stream, facebook friends en de mogelijkheid tot het ‘liken’ van een pagina.
Nuances feliciteert Ab van Hasselt met de nieuwe website www.nil-desperandum.com en hoopt uiteraard dat deze veel boekingen zal opleveren!