Social media zijn niet meer weg te denken uit het pakket van een eigentijdse marketeer. Steeds meer gerenommeerde websites en specialisten menen dat als een bedrijf niks met social media doet, het gedoemd is te mislukken of op zijn minst de omzet fors zal zien dalen. Dus steeds meer bedrijven besluiten ‘iets’ met social media te doen. Het lastige met social media is echter: wat vandaag ‘hot’ is, kan volgende maand weer ‘not’ zijn. Wij vonden een handige tool waarmee exact kan worden bepaald welk kanaal op dit moment geschikt is voor uw bedrijf.
De website cmo.com brengt jaarlijks een een zogenaamde ‘Guide to the Social Landscape’ uit: een uitermate overzichtelijke tabel met daarin de essenties die elke marketeer zichzelf voor zou moeten leggen: welk platform zet ik in en met welk doel doe ik dat? De tabel helpt in het maken van keuzes voor het inzetten van bepaalde social media en betrekt hierin de op dit moment grootste platformen: Facebook, Twitter, Flickr, LinkedIn en YouTube. Verder wordt er ook nog een uiterst interessante link gelegd met de vindbaarheid van uw website (SEO): wat helpt, wat niet?
In het gedachtengoed van sociale platformen, stelt Nuances deze tool ook graag beschikbaar. Hiernaast ziet u een kleine versie van het overzicht, maar u kunt ook een volledige PDF-versie downloaden. Lees in deze PDF meer over communicatie, branding, website-traffic en SEO.
Nuances is overigens ook actief op diverse social media kanalen, bezoek de volgende sites en volg ons:
– Twitter
– LinkedIn
– YouTube
– Flickr