Jaarlijks brengt Google honderden wijzigingen in het algoritme aan. Op deze manier blijft men meegaan met de ontwikkelingen op de markt; in de huidige wereld is vandaag oud wat gisteren nog trending topic was. Voor bedrijven is het de kunst om bij te blijven en ervoor te zorgen dat de vindbaarheid van de website altijd optimaal blijft. Een van Google’s belangrijke pijlers is actualiteit: zorg dus dat uw website relevante nieuwswaarde bevat! Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden.
Een van de meest recente aanpassingen die Google heeft doorgevoerd wordt de ‘Freshness update’ genoemd. Deze update zou invloed hebben op maar liefst ⅓ van alle zoekresultaten. Google zorgt er met deze update voor dat het realtime zoeken steeds meer prioriteit krijgt boven statische websites. De redenatie hierachter is eenvoudig: een zoekresultaat is interessanter als hier actuele informatie in staat.
Aan welke voorwaarden moeten nieuwsberichten voldoen om extra aandacht te krijgen in de Freshness update?
- terugkerende evenementen, zoals bv. verkiezingen
- recente evenementen of trending topics, zoals bv. het EK voetbal
- regelmatig veranderende informatie, zoals bv. aanbiedingen van touroperator
Impact op vindbaarheid: gemiddeld
Hoeveelheid werk: veel
Heeft u vragen over het plaatsen van actuele berichten op uw website of wilt u graag meer informatie over het gebruik van een CMS dat dit goed voor u kan verzorgen, zoals WordPress? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.