Enige maanden geleden werden wij benaderd door Co van der Horst, een van de grootste en meest luxe meubelzaken van Midden-Nederland. De website die men op dat moment gebruikte voldeed weliswaar, maar was compleet in Flash ontwikkeld. Het gevolg hiervan was dat de vindbaarheid van de website zeer te wensen overliet. Nuances maakte een grondige analyse van de mogelijkheden en stelde een aantal alternatieven voor. Uiteindelijk werd er in goed overleg besloten om een ander systeem te gaan gebruiken, waarbij tot in detail de vindbaarheid kon worden beïnvloed.

Co van der HorstNadat was gebleken dat de bestaande Flash-site niet kon voldoen aan de wens van goede vindbaarheid (Flash kan nu eenmaal niet goed door zoekmachines worden geïndexeerd), werd er gezocht naar een content management systeem waarbij de medewerkers van Co van der Horst zelf de vrijheid hadden om teksten en beeldmateriaal te beheren, maar tegelijk de vindbaarheid volledig kon worden geregeld. Al snel viel hierbij de keuze op het gebruik van WordPress.

Tijdens het traject met diverse overleggen waarin over en weer ideeën werden besproken, ontstond een goed beeld van het nieuwe ontwerp. Dit ontwerp wijkt in essentie weinig af van het oude, maar is wel aangevuld met de mogelijkheden van social media en andere nieuwe concepten zoals Google+1. Verder is er in technisch opzicht uiteraard rekening gehouden met een goede vindbaarheid (SEO), zodat aan die opdracht werd voldaan. Zelfs al tijdens de bouw bleek uit de statistieken dat de vindbaarheid vooruit ging en nu de site eenmaal online is, zal dit alleen nog maar beter worden.

Website Co van der HorstWe nodigen u graag uit om uw wooninspiratie op te doen op de vernieuwde website van Co van der Horst of volg Co via Twitter, Facebook of LinkedIn.

Rate this post